Mikro vinarija OPG Ravnik iz malog mjesta Nova Vas kod Poreča (Istra, Hrvatska) ponosi se proizvodnjom ekološkog prirodnog vina, kakvoga u vinskim krugovima često nazivaju i pojmom“raw”.  Vlasnik vinarije, i zasad njezin jedini radnik, je Rafael Ravnik. Stoga je za naziv samog branda odabrano ime RaWino koje jedinstveno spaja proizvođača, proizvod i sam način proizvodnje.

Premda makroekonomist po struci, Rafael je svoj životni poziv pronašao u filozofiji nekompromisnog vinarstva, prema ekološkim načelima. Takav način proizvodnje, izazovan već sam po sebi, dodatno je oplemenio gotovo zaboravljenim antičkim metodama, uz prirodne procese i minimalnu mehanizaciju. Tako se grožđe izraslo na crvenoj zemlji malog obiteljskog vinograda bere isključivo ručno, nakon čega započinje poseban proces takozvane sublunarne maceracije. Grožđe se silom gravitacije (bez korištenja pumpi), nježno prenosi u glinene amfore – qvevri, ukopane u istarsku zemlju. U tim amforama u tlu, u nenatkrivenom dvorištu, vina mjesecima prolaze proces maceracije pod mjesecom, suncem i kišom, izložena svim prirodnim utjecajima. Po konačnom sazrijevanju, vino se toči u boce od pečene gline, čiji materijal do kraja zaokružuje priču započetu u amforama.

Kako bismo prenijeli glavnu posebnost – dozrijevanje vina pod nebom i istarskom zemljom, u sinergiji s prirodom, odlučili smo na bocu vina doslovno prenijeti dio zemlje i vegetacije pod kojima je grožđe sazrijevalo u ukopanim amforama. Točno s mjesta ispod kojeg se one nalaze uzeli smo uzorke travki i bilja te ih prenijeli u print. Ideja je bila da boja kojom će se butelje oslikati bude pomiješana sa zemljom, a sam print bude direktni otisak trave koja je uistinu rasla nad vinom. No, kako nismo mogli pronaći tiskaru koja bi surađivala u takvom pothvatu, odlučili smo ga ostvariti sami: u podrumu OPG Ravnik pokrenuta je kućna tiskara u kojoj su metodom sitotiska, ali direktnim stavljanjem bilja na stroj i dodavanjem zemlje u boju, ručno otisnuti jedinstveni printevi na keramičke boce. Tako smo u dizajnu ambalaže izbjegli neke uvriježene korake koje uključuju ljudski rad (poput iscrtavanja grafika za sitotisak), već ih je kroz bilje direktno otisnula priroda sama, baš kao što i sam vinar dozvoljava prirodi da sama stvara vino koje se krije unutar boce. “Raw” pristup u brandu “Rawino” tako se komunicira i kroz isti takav dizajn same boce, te se u njezinoj namjernoj nesavršenosti lišenoj dorada i intervencija očitava i filozofija vina.

Kreativna direkcija, koncept, dizajn, copywrite / Jelena Fiškuš, Sean Poropat / Studio Sonda
Copywrite teksta na boci / Sara Šalov / Studio Sonda
Account Executive / Sara Bažon / Studio Sonda
Produkcija: Kućna tiskara (Rawino vinarija)
Klijent: Rawino