Kastav povezuje netaknutu prirodu i pet tisuća godina dugu povijest na mjestu harmonije i skladnog življenja, a monografija je podsjetnik na očito: ljepotu i privlačnost Kastavštine. Upravo su slojevi i pozicija samog mjesta bili inspiracija za rad zamišljen poput spoja knjige i umjetničkog djela koje kazuje priču u protoku vremena.

Naslovnica je osmišljena bez fotografije ili ilustracije, inače čestog izbora pri oblikovanju monografija, a njezina se slojevitost očituje kroz 4 ručno ljepljena sloja papira, različitih vrsta i dimenzija. Kontrast između tipografije i podloge smanjuje se s lijeva na desno simbolizirajući čvrsto utemeljenu i zabilježenu povijest grada (lijevo) i budućnost koja tek treba biti formirana i bilježena (desno). Time smo i kroz odnos tipografije i pozadine, a koje doprinose jednostavnosti i minimalizmu sveukupnog izričaja i oblikovanja naslovnice, predstavili i svojevrsnu vremensku crtu grada. 

Dodatna posebnost monografije jest njen tisak na tri različite vrste papira koji simboliziraju podjelu na prošlost (žućkasti mat papir), sadašnjost (bijeli papir) i budućnost (srebrni sjajni papir). Sličan princip prati i sam prijelom: u početku klasičniji i uz serifne fontove, da bi se prema kraju razigrao uz dominaciju velikih površina, dinamiku i suvremene fontove. Monografija je ručno slagana te spaja različite formate unutar knjižnog bloka, kao i vrste materijala. Tekst je djelo autora Davora Žica, urednik je Dragan Ogurlić, izdavač Naklada Val iz Rijeke, a za tisak je bilo zaduženo Znanje iz Zagreba. Sonda potpisuje koncept i oblikovanje. 

Kreativna direkcija: Sean Poropat, Jelena Fiškuš
Grafičko oblikovanje: Martina Sirotić, Sanda Maričić
Voditelj projekta: Mladen Gvozden
Urednik: Dragan Ogurlić
Tekst: Davor Žic
Fotografije: Petar Fabijan
Tisak: Tiskara Znanje