“Čokolada s kobasicama? Keksi s iznutricama? Samljet će Kraš kao mljeveno meso…” Ovakvi su se komentari pojavili nakon što je objavljeno da je obožavani hrvatski brend Kraš, poznat po tome što je prvi proizvođač čokolade u jugoistočnoj Europi, preuzela tvrtka koja se bavi mesom: Mesna industrija braće Pivac.

 

 

Kraš se nije odlučio na klasičnu kriznu komunikaciju niti na plaćene oglase. Umjesto toga, htjeli su poduzeti akcije koje će dokazati da slušaju i reagiraju, napraviti nešto što će hrvatska javnost razumjeti. Budući da Kraš ima popularni brend čokolade Dorina, a koji se reklamira kroz široku ponudu jedinstvenih okusa, za međunarodni dan šala (1.04), na društvenim mrežama proširili su vijest da će proizvoditi Dorinu Čvarak (s popularnim ostacima od kuhanja svinjske masti). Očekivano, javnost je bila zaintrigirana!

Nakon objave, sve se odigralo unutar mjesec dana! Zbog brojnih pozitivnih komentara, unatoč tehnološkim izazovima (spajanje dviju vrsta masti: svinjska mast + kakao maslac), Kraš je proizveo ograničenu seriju od 600 komada u samo 20 dana! Svi koji su poželjeli da šala postane istina, dobili su gratis čvarak čokoladu, čime je Kraš postigao dodatni pozitivan angažman. Osim u produkciju, dodatna sredstva nisu ulagana u oglašavanje.

Rezultati govore sami za sebe. Najava proizvodnje čokolade Čvarak bila je najviše podijeljena objava u povijesti Kraša! 600 komada rasprodano je u 45 minuta, a na listu čekanja prijavljeno je 350 ljudi. Dorina Čvarak bila je po svim medijima, čak je i  portal Index.hr samoinicijativno kupio čokoladu i raspisao natječaj, uz ogromnu količinu reakcija, dijeljenja i komentara, 103 puta više od njihovog prosjeka. Ukupni organski doseg bio je 506 892. Na kraju, aktivnost je pridonijela tome da Dorina prvi put nakon 7 godina preuzme vodeću poziciju, ostvari vrijednosni (+16%) i količinski (+10%) rast, podižući čak i popularnost u brend piramidi.

CREDITS

Nevena Pivac /  Sukreatorica idejnog rješenja  / Kraš d.d.
Marina Knežević / Sukreatorica idejnog rješenja  / Kraš d.d.
Nikša Farac / Sukreator idejnog rješenja  / Kraš d.d.
Ivana Čuvalo / Sukreatorica idejnog rješenja / Kraš d.d.
Paulina Jurić / Asistent brend menadžera / Kraš d.d.

Jelena Fiškuš & Sean Poropat / Kreativna direkcija, dizajn, copy / Studio Sonda d.o.o.
Aleksandar Živanov / Dizajn / Studio Sonda d.o.o.
Martina Ukić / Dizajn / Studio Sonda d.o.o.
Mladen Gvozden / Account Director / Studio Sonda d.o.o.
Viktor Slavić / Copy / Studio Sonda d.o.o.

PARTNERI:

Real grupa d.o.o.
Val grupa komunikacije d.o.o.