Tamara Obrovac istaknuto je ime hrvatskog suvremenog jazza i važna figura na svjetskoj jazz sceni, koja kroz glazbene narative povezuje istarsku tradiciju i jazz, očaravajući pritom publiku svakim tonom i jedinstvenom interpretacijom emocije.

Njezin glazbeni projekt, ‘Apoxyomenos recomposed’, a za kojeg je Sonda radila vizualni identitet, proizvod je suradnje između Tamare i talijanskog pijanista Stefana Battaglie. Projekt se temelji na kompozicijama iz Euripidovih ‘Trojanki’, anti-ratne drame koja odjekuje potresnim pričama žena koje prolaze kroz posljedice Trojanskog rata, a koje je Tamara Obrovac skladala za balet ‘Apoksiomen’ u izvedbi HNK u Zagrebu 2017. godine. Tamarine skladbe aranžirao je i reharmonizirao Stefano Battaglia, a konačnu formu dobile su tijekom zajedničkog rada u Sieni na Accademia musicale Chigiana u jesen 2022. godine, kada su i snimljene. Tekstovi pjesama su na starogrčkom, a temelje se na fragmentima stihova ‘Trojanki’ koje je za baletnu predstavu izabrala dramaturginja Lada Kaštelan. Umjetnička vizija projekta počiva na Apoksiomenu, brončanom kipu mladoga atlete pronađenom u lošinjskom akvatoriju, koji u ovom kontekstu govori o metafizici mora kao grobnice, ali istovremeno i izvora i nastavka života.

Sonda, kojoj je povjereno vizualno izražavanje ove duboke i isprepletene priče, otisnula se na putovanje istraživanja zajedničke simbolike ‘Trojanki’ i Apoksiomena. Kako inspiriran Tamarinim pjesmama, projekt sprenosi unutarnji i emotivni prostor pjesama, gdje more simbolizira granicu između svijeta živih i mrtvih, stvarnog i imaginarnog, u realizaciji vizualnog identiteta koristi se oblik kružnice kao osnovni element koji odražava kontinuitet i beskonačnost životnog. Pritom je u konceptu ključan kontrast između jasnih i mutnih dijelova, odnosno grafički prikaz slojeva mora, gdje dubine intigriraju mutnim i nejasnim prikazom, a površina donosi oštrinu i jasnoću, čime se ilustrira kompleksnost i nepredvidljivost ljudskog putovanja kroz život. Minimalistički pristup grafici korišten je iz razloga što su i same pjesme gotovo minimalističke u svojoj izražajnosti. U ovoj vizualnoj simfoniji, svaki dizajnerski element harmoniziran je kako bi odjekivao dubokim emocionalnim rezonancama mora, potiče na razmišljanja o ljudskom iskustvu, gubicima i nužnosti transformacije, vječnom kretanju i beskrajnim ciklusima života i umjetnosti, identičnim onima kretanjima mora…

 

Klijentica: Tamara Obrovac
Kreativna direkcija, Dizajn:
Sean Poropat,  Jelena Fiškus
Dizajn: Aleksandar Živanov
Account Executive: Sara Bažon
Elementi vizuala: Ivan Obrovac